Skip to content

Release Notes

Oktober 2024

 

Om denne release

Frigivet - 9. oktober 2024
Versionen er bygget på:

- Microsoft Dynamics 365 Business Central, 24.5 (min. release 24.4)
- LS Central, 24.1 (min. release 24.1)


FaVa 1.0.20241009.6

Indhold

Yderligere udbygning af FaVa Containerstyring:

FaVa Containerstyring er udbygget med følgende forbedringer:

a) Der er lavet en faktaboksrude til containeren, så det nu er muligt at vedhæfte bilag

b) Felterne på containerens købslinjer er tilpasset, så de indeholder relevante felter fra købsordrelinjerne

c) Det er nu muligt at oprette lagermodtagelser til de købsordrer, der er tilknyttet containeren, via funktionen ”Opret lagermodtagelse” i båndet:

a. Funktionen vil oprette lagerstedsmodtagelsesdokumenter til købsordrerne på samme vis, som hvis man direkte fra købsordren valgte funktionen ”Opret lagermodtagelse"

b. Hvis der ikke kan dannes lagermodtagelseslinjer til én eller flere købsordrer, vil fejlbeskederne blive vist i en samlet liste

c. Når funktionen er afviklet, vil man via feltet ”Samlet antal lagermodtagelseslinjer” på containerhovedet eller via funktionen ”Lagermodtagelseslinjer” i båndet kunne se de lagermodtagelseslinjer, der er tilknyttet købsordrerne på containeren

d) Der er på købslinjerne lavet en ny funktion i båndet kaldet ”Fjern fra container”, hvor man kan fjerne enkelte eller markerede købslinjer fra containeren, hvilket resulterer i, at systemet blanker feltet "Containernr." på købsordrelinjen
Info! Funktionen udfører med andre ord det samme, som når man fjerner "Containernr." på købsordrelinjen direkte fra købsordren!

e) Der er tilføjet en ”Container status” på containerhovedet, hvor man i en underliggende tabel selv kan oprette de statuskoder, man ønsker at anvende for at kunne følge med i, hvor langt containeren er undervejs i transporten

f) Hvis en container findes på en bogført købsmodtagelseslinje eller en bogført købsfakturalinje, er det ikke muligt at slette containeren, da vi ellers risikerer, at vi får referencer fra bogførte købsdokumenter til en container, som ikke længere eksisterer i den underliggende tabel
Tip! Hvis man ønsker at gøre en container inaktiv, kan det løses ved at lave en særskilt container status til formålet!

g) Det giver ikke umiddelbart mening, at man blander almindelige købsordrelinjer med "direkte levering" købsordrelinjer på samme container, for købsordrelinjer med direkte levering kan ikke bogføres som modtaget via købsordren og/eller en tilhørende lagermodtagelse.
Tip! Feltet ”Direkte levering” er vist på containerens købslinjer, så man let kan sikre sig, at købsordrer med og uden direkte levering ikke bliver tilknyttet samme container!

Feltnummer til feltet ”Antal kasser” på købsordrelinjer er ændret:

!!! Breaking Change !!!

Dette vil resultere i, at indholdet i feltet ”Antal kasser” på købsordrelinjer bliver nulstillet i forbindelse med opdateringen, da der ikke er lavet konverteringskørsel hertil.

Udvidelse af FaVa fragtløsning - Håndtering af fragt pr. kolli:

FaVa er på kunde-/salgsordreniveau udvidet med en ekstra fragtberegningstype kaldet ”Pr. kolli”. Der er således nu mulighed for at beregne fragt enten ”Pr. ordre”, ”Pr. levering” eller ”Pr. kolli”.
Info! Hvis man på kunden har fragtberegningstypen ”Pr. kolli”, kan kundens fragtomkostning ikke angives i procent men kun i beløb!

Når man på salgsordren har fragtberegningstypen ”Pr. kolli”, vil følgende være gældende:

a) Fra FaVa Plukkladde vil det kun være muligt at oprette lagerleverancer for fragtberegningstypen ”Pr. kolli”, hvis salgsordrerne er tilknyttet samme kunde

a. Hvis salgsordrerne er tilknyttet samme kunde, vil det kun være muligt at oprette lagerleverancer for fragtberegningstypen ”Pr. kolli”, hvis alle salgsordrer har denne fragtberegningstype

b) Når man har angivet antal til levering, skal man for at få systemet til at beregne fragt oprette pakkeinfo, hvilket foregår ved at vælge ”Opret pakkeinfo” i båndet på enten salgsordren eller lagerleverancen:

a. Her vil man så få mulighed for at indtaste antal kolli (pakker), hvorefter systemet automatisk opretter et tilsvarende antal poster med hvert sit unikke pakkenummer tilknyttet salgsordren eller lagerleverancen

b. Tabellen med pakkeinfo er forberedt til at kunne håndtere detaljeret pakkeinfo pr. pakke, så man kan holde styr på hvilke varer og antal, der er i hvilke pakker

c) Når man har oprettet pakkeinfo, kan man fra feltet ”Antal pakker” på salgsordrehovedet eller lagerleverancehovedet få vist den tilhørende pakkeinfo dog uden mulighed for at redigere:

a. Hvis man ønsker at redigere i pakkeinfo, skal det foregå via knappen ”Opret pakkeinfo”

d) Når salgsordren eller lagerleverancen bogføres som leveret, vil systemet automatisk tælle antallet af de tilknyttede pakker (records) i tabellen med pakkeinfo, og med udgangspunkt deri vil den indsætte en fragtlinje på salgsordren og samtidigt bogføre den som leveret:

a. Hvis der er tale om en lagerleverance med mere end én salgsordre til samme kunde, vil systemet indsætte fragtlinjen på den første salgsordre med info i beskrivelsesfeltet om, hvilke salgsordrer der er med i fragtberegningen

b. Pakkeinfo vil blive overført til en ny tabel med bogført pakkeinfo, som man kan tilgå fra den bogførte salgsleverance, som er tilknyttet den salgsordre, der oprindeligt indeholdt pakkeinfo

 

Udvidet brugermeddelelse ved dannelse af FaVa Vareerstatning:

Det har indtil nu været sådan, at hvis en vare allerede findes på en anden ikke afsluttet FaVa Vareerstatning, når man vælger ”Beregn kladde”, så kom der blot en meddelelse om, at X ud af X linjer er sprunget over.

Denne meddelelse er nu udvidet, så den i stedet indeholder en liste med de varer, som kørslen ”Beregn kladde” har sprunget over og dermed ikke medtaget i den pågældende erstatning, eftersom de allerede findes på andre erstatninger.

 

Ingen tjek på overlappende perioder på leveringsvinduer:

Det har indtil nu været sådan, at leveringsvinduer tilknyttet en salgssæson eller en varesalgssæson, ikke kunne have overlappende perioder på tværs af leveringsvinduerne indenfor samme sæson.

Tjekket på overlappende perioder er nu fjernet, så brugeren frit kan definere ”Levering fra dato” og ”Levering til dato” på leveringsvinduerne, så længe at de ligger indenfor sæsonens leveringsperiode.

Fixes

Forkert skalering af billeder ved billedimport:

Udfordring: I forbindelse med frigivelse af den seneste FaVa release (1.0.20240911.8) var der opstået en fejl i den beregning, der skulle justere billedets højde ud fra den opsatte bredde. Her fik den ikke afrundet den fundne værdi til et heltal, og dette gav udfordringer både ved import af billeder fra Delogue og Colect. 

Løsning: Dette er allerede udbedret og frigivet den 18. september i FaVa hotfix (1.0.20240918.2).

 

Problem ved import af måleskemaer fra Delogue:

Udfordring: I forbindelse med frigivelse af den seneste FaVa Delogue release (1.0.20240911.3) var der opstået en fejl ved import af måleskemaer fra Delogue, eftersom feltet ”Position” i Delogue API ikke som antaget var unikt.

Løsning: Dette er allerede udbedret og frigivet den 18. september i FaVa Delogue hotfix (1.0.20240918.1).

 

Sæsonfilter ved ”Beregn plan” via indkøbskladden:

Udfordring: Det har hidtil været sådan, at det kun var muligt at indtaste én sæson i feltet ”Sæt salgssæsonfilter” ved afvikling af ”Beregn plan” via indkøbskladden.

Løsning: Feltnavnet er nu ændret til ”Salgssæsonfilter”, og det er nu muligt at angive et reelt filter i feltet.

Tooltip til de nedenfor viste felter er samtidigt udvidet:

a) Startdato:
Angiver den startdato, der bruges til at afgrænse op imod afsendelsesdatoen på salgsordrelinjer og forventet modtagelsesdato på købsordrelinjer i forhold til hvilke linjer, der skal medregnes i indkøbsbehovet. Startdatoen kan ikke være tom. Til info: Lagerbeholdningen beregnes altid pr. dags dato.

b) Slutdato:
Angiver den slutdato, der bruges til at afgrænse op imod afsendelsesdatoen på salgsordrelinjer og forventet modtagelsesdato på købsordrelinjer i forhold til hvilke linjer, der skal medregnes i indkøbsbehovet. Slutdatoen kan ikke være tom.

c) Salgssæsonfilter:
Angiver det filtersæt, der bruges til at afgrænse salgssæsoner på de salgsordrelinjer og købsordrelinjer, der skal medregnes i indkøbsbehovet. Til info: Den salgssæson, der er angivet som Salgssæson for lager i FaVa Opsætning, medtages automatisk som en del af filteret.


Fejl i ”Beregn plan” via indkøbskladden på sortimenter:

Udfordring: Det har indtil nu været sådan, at ”Beregn plan” i indkøbskladden ikke fik summeret ”Antal” korrekt, når der var tale om sortimenter.

Løsning: Dette er nu udbedret.


Sæsontjek på købsordre ved ikke påbegyndt indsalgsperiode:

Udfordring: Det har hidtil været sådan, at man ikke har kunnet oprette en købsordrelinje med en sæson, hvor indsalgsperioden endnu ikke er påbegyndt, og det har blandt andet givet udfordringer for de kunder, der ønsker at oprette en købsordre med samples/vareprøver.

Løsning: Dette tjek er nu fjernet fra købsordrer.


Ændring af salgssæson på en salgsordrematrixlinje med typen ”reorder”:

Udfordring: Det har hidtil været muligt at ændre salgssæson på en salgsordrematrixlinje, hvis salgsordren var en ”reorder”, uden dog at ændringen slog igennem på underliggende varelinjer.

Løsning: Dette hul er nu lukket, så det ikke længere er muligt at redigere i feltet ”Salgssæson” på salgsordrematrixlinjer uanset ordretype.

Hent vejledende salgspriser til FaVa rapporter (udskrifter) og eksport til Excel:

Udfordring: Der har været udfordringer i forhold til at få hentet de korrekte vejledende salgspriser, når man skulle udskrive FaVa rapporter og danne eksport til Excel.

Løsning: Dette er nu udbedret, og følgende er nu gældende:

a) Vejledende salgspris i dokumentets valuta hentes altid fra varens priser, når der er tale om udskrift af salgsordrebekræftelse

a. Brugeren har dog selv mulighed for at bestemme, om de vejledende salgspriser skal hentes med udgangspunkt i dags dato (arbejdsdatoen) eller ordredatoen på salgsordren, hvilket foregår via feltet ”Brug ordredato til udskrift af vejledende salgspris” i FaVa Opsætning under oversigtspanelet ”Rapporter”

b) Vejledende salgspris i dokumentets valuta hentes altid fra de bogførte salgsdokumentlinjer, når der er tale om udskrift af salgsleverance og salgsfaktura

c) Vejledende salgspriser i andre valutaer end dokuments valuta hentes altid fra varens priser og med udgangspunkt i dokumentets ordredato og opsætningen under ”FaVa Ordre/Faktura eksport opsætning”, når der er tale om eksport til Excel fra enten faktura eller ordre (køb eller salg)
Info! Ovennævnte gælder både nuværende prisstruktur og prislister (ny salgsprisoplevelse)!

 

Fejlmeddelelse ved eksport til Excel, hvis man ikke anvender produktgruppekoder:

Udfordring: I forbindelse med eksport til Excel fra ordre/faktura (køb og salg) har det indtil nu været påkrævet, at varen skulle indeholde både ”Divisionkode”, ”Varekategorikode” og ”Produktgruppekode”.

Løsning: Dette er nu ændret, så eksport til Excel ikke længere stiller krav om, at felterne er udfyldte.

 

Materialekategori ”Glas” omdøbt til ”Glass”:

Udfordring: Den systemoprettede FaVa Materialekategori var fejlagtigt angivet med koden ”Glas” og ikke ”Glass”.

Løsning: Koden er nu omdøbt til ”Glass”.

 

Rettelse til ”ExternalMatrixHandling” - Oprettelse af matrixlinjer ”udefra”:

Udfordring: Ved oprettelse af matrixlinjer i forbindelse med import af salgsordrer til FaVa via funktionen ”CreateMatrixLine” i ExternalMatrixHandling var der en udfordring med valideringsrækkefølgen.

Løsning: Dette er nu udbedret.

 

Muligt at indtaste leveringsvinduer på rammesalgsordrer:

Udfordring: Det har indtil nu ikke været muligt at indtaste leveringsvinduer på rammesalgsordrelinjer, selvom arbejdsdatoen var indenfor salgssæsonens indsalgsperiode.

Løsning: Dette er nu udbedret.

 

Fallback lokation ved optælling:

Udfordring: Der har været en udfordring i forbindelse med bogføring af lageropgørelseskladden ved brug af lokationer med tilknyttet fallback lokation, som kunne resultere i, at ”hovedlokationen” fik negativt lager.

Løsning: Dette er nu udbedret ved, at systemet automatisk opbygger (og bogfører) en vareomposteringskladde, som udligner det negative lager, ved at ompostere fra den lokation, som har udfyldt hovedlokationen som fallback lokation.
Info! For at dette er muligt, har det samtidigt været nødvendigt at sikre, at samme lokation kun kan optræde som fallback lokation på én lokationskode!

 

Fejlmeddelelse ved fakturering af salgsordre med direkte levering:

Udfordring: Det har indtil nu været en udfordring med, at man fik en fejlmeddelelse ved fakturering af en salgsordre, hvor den ikke kunne bogføre direkte levering på matrixlinjer.

Løsning: Dette er nu udbedret.

 

Udfordring med splitmetoden ”Ingen split”:

Udfordring: Ved anvendelse af splitmetoden ”Ingen split” kunne der ved ændring af en tidligere oprettet matrixlinje på en salgsordre opstå en situation efter afslutning af matrix, hvor en matrixlinje kunne have underliggende varelinjer med forskellige datoer.

Løsning: Dette er nu udbedret.

Øvrige FaVa relaterede apps

Indhold

FaVa Shipment Extension:

XtensionIT har ændret deres Shipment Connectors, så de fremadrettet forventer, at en lagerleverance bliver dannet via standard BC funktionalitet.

Da vi fra FaVa Plukkladde anvender en egen rapport til dannelse af lagerleverancer, har det været nødvendigt at indføre denne app, som sikrer, at det fortsat er muligt at danne fragtbrev på lagerleverancer, når disse dannes fra FaVa Plukkladde.

Info! App kan bestilles hos twoday FaVa!

Vigtige links med info om nye og planlagte opdateringer

BC:
https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/business-central/product-news

LS:
https://help.lscentral.lsretail.com/Content/Release-Notes-LS-Central/Release-Notes-LS-Central.htm

Continia:

Document Capture:
https://docs.continia.com/en-us/continia-document-capture/new-and-planned/overview

Document Output
https://docs.continia.com/en-us/continia-document-output/new-and-planned/overview

Expense Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-expense-management/new-and-planned/overview

Payment Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-payment-management/new-and-planned/overview

Collection Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-collection-management/new-and-planned/overview

 

 

English Version

About this release

Released - 9 of October 2024

The release is build on:

  • Microsoft Dynamics 365 Business Central, 24.5 (min. release 24.4)
  • LS Central, 24.1 (min. release 24.1)

FaVa 1.0.20241009.6

Content

Further enhancement of FaVa Container Management:

FaVa Container Management has been enhanced with the following improvements:

a) A fact box pane has been added to the container, making it possible to attach documents

b) The fields on the container's purchase lines have been adjusted to include relevant fields from the purchase order lines.

c) It is now possible to create warehouse receipts for the purchase orders linked to the container via the "Create Whse. Receipt" function in the ribbon:

a. The function will create warehouse receipt documents for the purchase orders in the same way as if the "Create Whse. Receipt" function was selected directly from the purchase order

b. If it is not possible to generate warehouse receipt lines for one or more purchase orders, error messages will be displayed in a consolidated list

c. After the function has been executed, the user can see the associated warehouse receipt lines either via the "Total Warehouse Receipt Lines" field on the container header or the "Whse. Receipt Lines" function in the ribbon

d) A new function called "Remove from Container" has been added to the ribbon on the purchase lines, allowing individual or selected purchase lines to be removed from the container, which will result in the system clearing the "Container No." field on the purchase order line
Info! The function performs the same task as manually clearing the "Container No." field on the purchase order line directly from the purchase order!

e) "Container Status" has been added to the container header, allowing users to create their own status codes in a sub-table to track the container's progress during transit

f) If a container is referenced on a posted purchase receipt line or a posted purchase invoice line, it cannot be deleted to avoid broken references from posted purchase documents to a non-existent container in the underlying table
Tip! To make a container inactive, you can assign it a separate container status for this purpose!

g) It generally does not make sense to mix regular purchase order lines with "drop shipment" purchase order lines in the same container, as purchase order lines with drop shipment cannot be posted as received via the purchase order and/or an associated warehouse receipt
Tip! The "Drop Shipment" field is visible on the container's purchase lines, making it easy to ensure that purchase orders with and without drop shipment are not assigned to the same container!



Field number change for the "No. of Boxes" field on purchase order lines:

!!! Breaking Change !!!

This will result in the "No. of Boxes" field on purchase order lines being reset during the update, as no conversion process has been implemented for this.

 

Enhancement of the FaVa Freight Solution - Handling Freight per Parcel:

FaVa has been enhanced at the customer/sales order level with an additional freight calculation type called "Per Parcel." It is now possible to calculate freight either "Per Order", "Per Shipment" or "Per Parcel".
Info! If the customer has the freight calculation type "Per Parcel," the customer freight cost cannot be specified as a percentage but only as an amount!

When the freight calculation type "Per Parcel" is selected on the sales order, the following rules apply:

a) In FaVa Pick Worksheet, it will only be possible to create warehouse shipments for the "Per Parcel" freight calculation type if the sales orders are linked to the same customer:

a. If the sales orders are linked to the same customer, warehouse shipments can only be created for the "Per Parcel" type if all sales orders have this freight calculation type

b) After specifying the quantity to ship, you must create parcel information for the system to calculate the freight. This is done by selecting "Create Parcel Information" in the ribbon on either the sales order or the warehouse shipment:

a. This will allow you to enter the number of parcels, after which the system automatically creates a corresponding number of records, each with a unique package number linked to the sales order or warehouse shipment.

b. The parcel information table is prepared to handle detailed package information per parcel, so you can keep track of which items and quantities are in which parcels.

c) Once the parcel information is created, you can view the associated parcel information from the "No. of Parcels" field on the sales order header or the warehouse shipment header, though without the option to edit:

a. If you want to edit the parcel information, this must be done via the "Create Parcel Information" button

d) When the sales order or warehouse shipment is posted as shipped, the system will automatically count the number of linked packages (records) in the parcel information table and use this to insert a freight line on the sales order, simultaneously posting it as delivered:

a. In the case of a warehouse shipment with more than one sales order for the same customer, the system will insert the freight line on the first sales order, with information in the description field about which sales orders are included in the freight calculation

b. The parcel information will be transferred to a new table with posted parcel information, which can be accessed from the posted sales shipment linked to the sales order that originally contained the parcel information

 

Extended user information when generating FaVa Item Replacement:


Previously, if an item was already included in another open FaVa Item Replacement, when selecting "Calculate Journal", the system would simply notify that X out of X lines were skipped.
This message has now been expanded to include a list of the items skipped during the "Calculate Journal" run and therefore not included in the current replacement, as they are already present in other replacements.

 

No check for overlapping periods in Delivery Windows:

Previously, delivery windows associated with a sales season or item sales season could not have overlapping periods across different windows within the same season. This check for overlapping periods has now been removed, allowing the user to freely define "Delivery Start Date" and "Delivery End Date" on the delivery windows, as long they fall within the season's delivery period.

Fixes

Incorrect image scaling during image import:

Issue: In the latest FaVa release (1.0.20240911.8), an error occurred in the calculation that adjusts the image height based on the set width. The value found was not rounded to an integer, causing issues during the import of images from Delogue and Colect.

Solution: This has already been fixed and released on September 18th in the FaVa hotfix (1.0.20240918.2).

 

Issue with importing Measurement Charts from Delogue:

Issue: In the latest FaVa Delogue release (1.0.20240911.3), an error occurred when importing measurement charts from Delogue because the "Position" field in the Delogue API was not unique, as previously assumed.

Solution: This has been resolved and released on September 18th in the FaVa Delogue hotfix (1.0.20240918.1).

 

Season Filter for "Calculate Plan" from the Requisition Worksheet:

Issue: Previously, it was only possible to enter a single season in the "Set Sales Season Filter" field when running "Calculate Plan" from the requisition worksheet.

Solution: The field name has been changed to "Sales Season Filter," and it's now possible to apply a real filter in this field.
Additionally, the tooltip for the following fields has been expanded:

a) Starting Date:
Specifies the start date used to filter based on the shipment date on sales order lines and the expected receipt date on purchase order lines to determine which lines should be included in the purchasing requirements. The start date cannot be left blank. Note: Inventory is always calculated as of today's date.

b) Ending Date:
Specifies the end date used to filter based on the shipment date on sales order lines and the expected receipt date on purchase order lines to determine which lines should be included in the purchasing requirements. The end date cannot be left blank.

c) Sales Season Filter:
Specifies the filter set used to filter sales seasons on the sales order lines and purchase order lines to be included in the purchase requirement. Note: The sales season specified as Sales Season for Stock in FaVa Core Setup is automatically included as part of the filter.

 

Error in "Calculate Plan" from the Requisition Worksheet for Assortments:

Issue: Up until now, "Calculate Plan" in the requisition worksheet did not sum the "Quantity" correctly for assortments.

Solution: This has now been resolved.


 

Season check for purchase orders with not yet started Sales Period:

Issue: Previously, it was not possible to create a purchase order line with a season where the sales period had not yet begun, causing issues for customers wanting to create purchase orders for samples.

Solution: This check has now been removed from purchase orders.


Changing Sales Season on a sales order matrix line with "Reorder" type:

Issue: It was previously possible to change the sales season on a sales order matrix line if the sales order was a "reorder," though this change did not apply to the underlying item lines.

Solution: This gap has now been closed, so it is no longer possible to edit the "Sales Season" field on sales order matrix lines, regardless of order type.

 

Retrieve Indicative Prices for FaVa reports (printouts) and Export to Excel:

Issue: There have been issues with retrieving the correct indicative prices when printing FaVa reports and exporting to Excel.

Solution: This has now been resolved, and the following applies:

a) The indicative price in the document currency is always fetched from the item prices for sales order confirmations

a. However, the user can choose whether the indicative prices should be based on the current date (work date) or the order date on the sales order. This is controlled from the field "Apply Order Date for printouts of indicative prices" in FaVa Core Setup under the "Reports" section

b) The indicative price in the document currency is always fetched from the posted sales document lines when printing sales shipments and sales invoices

c) Indicative prices in currencies other than the document currency are always fetched from the item prices based on the order date in the document and the setup in "FaVa Order/Invoice Export Setup" when exporting to Excel from either invoice or order (purchase or sales)
Note! The above applies to both the current price structure and price lists (new sales price experience)!

 

Error message when exporting to Excel if Retail Product Codes are not used:

Issue: In previous exports to Excel from order/invoice (purchase and sales), it was required that the item included both "Division Code", "Item Category Code" and "Retail Product Code".

Solution: This has now been changed so that the export to Excel no longer requires these fields to be filled in.

 

FaVa Waste Material Category "Glas" renamed to "Glass":

Issue: The system-created FaVa Waste Material Category was incorrectly labeled with the code "Glas" instead of "Glass."

Solution: The code has now been renamed to "Glass."

 

Correction to "ExternalMatrixHandling" - Creation of matrix lines "Externally":


Issue
: When creating matrix lines in connection with the import of sales orders to FaVa via the "CreateMatrixLine" function in ExternalMatrixHandling, there was an issue with the validation sequence.

Solution: This has now been resolved.

 

Possible to enter Delivery Windows on Blanket Sales Orders:


Issue
: Up until now, it was not possible to enter delivery windows on blanket sales order lines, even if the work date was within the sales period of the sales season.

Solution: This has now been resolved.

 

Fallback location during inventory count:

Issue: There was an issue during the posting of physical inventory journals when using locations with a fallback location, which could result in the "main location" having negative stock.

Solution: This has been resolved by the system automatically creating (and posting) an item reclassification journal that balances the negative stock by transferring from the location that has the main location filled in as fallback location.

Note! To enable this, it has been ensured that the same location can only appear as a fallback location on one location code!

 

Error message when invoicing Sales Orders with Drop Shipment:

Issue: Until now, there was an issue where an error message occurred when invoicing a sales order, as it could not post drop shipment on matrix lines.

Solution: This has now been resolved.

 

Issue with split method "No Split":

Issue: When using the split method "No Split", an issue could occur after completing the matrix if a previously created matrix line on a sales order was edited. This could result in a matrix line having underlying item lines with different dates.

Solution: This has now been resolved.

Other FaVa related apps

Content

FaVa Shipment Extension:

XtensionIT has updated their Shipment Connectors, and going forward, they expect warehouse shipments to be created using standard BC functionality. Since we use a custom report from FaVa Pick Worksheet to create warehouse shipments, it became necessary to introduce this app to ensure that it remains possible to generate waybills for warehouse shipments created from the FaVa Pick Worksheet.

Note!
The app can be ordered from twoday FaVa!

Important links with information about new and planned updates

BC:
https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365/business-central/product-news

LS:
https://help.lscentral.lsretail.com/Content/Release-Notes-LS-Central/Release-Notes-LS-Central.htm

Continia:

Document Capture:
https://docs.continia.com/en-us/continia-document-capture/new-and-planned/overview

Document Output
https://docs.continia.com/en-us/continia-document-output/new-and-planned/overview

Expense Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-expense-management/new-and-planned/overview

Payment Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-payment-management/new-and-planned/overview

Collection Management
https://docs.continia.com/en-us/continia-collection-management/new-and-planned/overview

 

Har du spørgsmål?

Udfyld formularen eller tag fat i din primære konsulent, hvis du har spørgsmål til FaVa Release Notes.